Afvallen update 10

Mijn laatste afvalupdate schreef ik op 2 augustus. Inmiddels zijn we 2,5 maand verder en heb ik jullie al een hele tijd niet bijgepraat over mijn afvalproces. De hoogste tijd om weer eens kritisch, máár met liefde, naar mezelf te kijken. In mijn laatste update vertelde ik ook al dat mijn motivatie wat begon af te nemen. Dat is ook wel gebleken uit mijn daarop volgende radio/blog stilte. Maar ik ben er weer!

Het is de hoogste tijd om mezelf weer te gaan herpakken. Ik wil namelijk straks niet weer terug bij af zijn en opnieuw moeten beginnen. Dus laten we eens kijken waar ik nu sta? Daarom begin ik deze keer meteen met de cijfers.

Startgewicht 31 mei 2021: 79,9 kg
Huidige gewicht: 75,3 kg
Afgevallen in week 10: +0,6 kg
Totaal afgevallen: 4,6 kg
Aantal kilo’s nog te gaan: 17,4 kg

Even een sidenote; voor mijn afvaldagboekjes ga ik gewoon door met de telling. Vandaar dat dit update 10 is, afvaldagboekje 10 dus. In die 2,5 maand ben ik dus wel een klein beetje aangekomen. Maar ik vind 0,6kg acceptabel en ik ben dan ook niet heel erg teleurgesteld in mezelf. Ik vind het een mooi moment om de draad weer op te pakken en voor de volgende 5kg te gaan zodat ik op 70kg ga uitkomen! Wat denk jij? Zou dit mij kunnen lukken voor het nieuwe jaar? Ik denk dat dat een mooi streven is.

So there it is! Mijn nieuwe doel voor de komende 2,5 maand! Als het me lukt om dit te halen, zou dat betekenen dat ik in een jaar tijd toch maar mooi 10kg ben afgevallen. Dan zou ik echt mega trots zijn op mezelf! Het is nog zo’n 10 tot 11 weken tot het nieuwe jaar en aangezien het me vorige keer ook lukte om meer dan 5 kg af te vallen in 9 a 10 weken, zou dit theoretisch gezien dus geen probleem moeten zijn!

Maar hoe ga ik dat aanpakken?
Ik ben weer heel rustig begonnen met hardlopen. Dit keer met behulp van een app. Namelijk de Start 2 run app van Evy, oftewel hardlopen met Evy. Ik had er al zoveel over gehoord, maar het nog nooit zelf uitgeprobeerd. Nu ben ik nog maar bij les 3, dus ik kan er nog niet zoveel over zeggen, maar tot nu toe bevalt het mij goed en ben ik van plan dit lekker door te zetten. Ik ben begonnen met het beginners schema: van de bank naar 5km in 10 weken. Nu weet ik niet zeker of het me in 10 weken gaat lukken om 30min (circa 5km) aan één stuk te hardlopen, gezien mijn chronische shin splins, maar ik vind het in ieder geval fijn om weer 2 tot 3 keer per week een beetje in beweging te zijn. Want mijn fiets heeft de afgelopen weken vooral stil gestaan in mijn schuur. Arm ding, ik weet het. Maar door de verhuizing en drukte op het werk, kon ik de kracht niet vinden om ook nog op mijn fiets te stappen. Rotsmoesjes, ook dat weet ik. Maar hardlopen is in ieder geval weer een begin en wellicht is de combinatie hardlopen en fietsen wel de uitkomst voor mij. 

Ook wil ik weer gezonder gaan eten, want dat is er de afgelopen tijd soms ook best wel bij in geschoten. Zeker als ik over een paar weken bij mijn vriend ben ingetrokken en de verhuizing echt helemaal achter de rug is, wil ik elke avond een gezonde maaltijd voor ons bereiden. Ook willen mijn vriend en ik dan misschien samen wat krachttraining gaan doen. Maar ik wil mij niet te afhankelijk van hem opstellen en ik vind cardio bovendien veel leuker. Daarom ben ik al lekker begonnen met hardlopen en af en toe doe ik gewoon een avondje met hem mee in de sportschool.

Ik zal jullie zo nu en dan ook bijpraten over mijn lessen met Evy en hoe het hardlopen mij vergaat, maar voor nu was dit het weer even. I’ll be back soon!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *